воскресенье, 1 декабря 2013 г.

ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки V курсу,
філологічного факультету,
групи УР

Бурдакової Дарини Ігорівни

Практику проходила у 7-А класі,  гімназії  № 24 з російською та українською мовами навчання,
у період  з 04.11 до 26.12. 2013 р.

Груповий керівник                      Мельник Т. В.
Керівники від бази практики      Заяц Н. І. та Кулик Н. О.

1.   КІЛЬКІСНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Відвідано 4  уроку учителів (з них 3 мови, 1  літератури).
Відвідано 6  уроків практикантів (з них 3 мовилітератури).
Проведено 12 уроків (з них 7 мови, 5  літератури).
Відвідано 1 позакласний захід.
Участь у підготовці 1 позакласного заходу.
2.    ЗМІСТ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ПРАКТИКИ
У  період  з 04.11 до 26.12. 2013 р. я проходила педагогічну практику на базі гімназії № 24 м. Севастополя, в 7 А класі. Гімназія є єдиним середнім навчальним закладом міста, що має дві мови навчання: російську та українську.
Особливість цієї гімназії ще й в тому, що педагогічний колектив поділено за освітніми напрямками.
Треба відмітити, що вчительський колектив обох вчителівських составів, з якими довелося працювати під час практики (української мови та літератури й російської мови та літератури), – привітний, готовий до співпраці. Завжди можна було розраховувати на консультацію з приводу розробки конспектів, роботи з деякими «проблемними» (спробую уникати це визначення далі) учнями, реалізації якихось задумів та взагалі порад із буденного життя вчителя-жінки.
Взагалі атмосферу доброзичливості, створену вчителями-керівниками Заяц Н. І. та Кулик Н. О. та іншими вчителями української словесності, не можна залишити поза увагою.
Також хотілося б відмітити й високий рівень технічного обладнання гімназії. Майже всі навчальні кабінети мають комп’ютери та проектори, що сприяє кращій реалізації задумів творчих вчителів, що не хочуть обмежуватися лише традиційними засобами навчання.
Спостереження відвіданих уроків мови та літератури надало можливість більш свідомо відноситися до написання конспектів уроків та їх проведення, враховувати особливості класу.
·                   Початком активної практики стало ознайомлення із планом роботи,
календарно-тематичним плануванням та розкладом вчителя-керівника  Бурдакової Дарини Ігорівни. Відповідно до тематично-календарного планування було встановлено кількість уроків, дати їх проведення, а саме:
11.11
Пн.
10 каб
10:35-11:20

19. Дієприслівник як особлива форма дієслова
МОВА
12.11
Вт.
15 каб
08:00-08:45
19. Андрій Чайковський. «За сестрою». Динамічний сюжет героїко-романтичної  повісті.
ЛІТЕРАТУРА
13.11
Ср.




14.11
Чт.
10 каб

15 каб
08:50-09:35
09:40-10:25
20. Дієприслівниковий зворот. Не з дієприслівниками.
20. Андрій Чайковський. «За сестрою». Використання фольклорних мотивів, засобів
МОВА

ЛІТЕРАТУРА
15.11
Пт.




16.11
Сб.






Дата
День тижня
№ з/п
І/ІІ
Час
(з —до)
Тема уроку. Етап уроку, що проводить студент.

18.11
Пн.
10 каб
10:35-11:20
21. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення.
МОВА
19.11
Вт.
15 каб
08:00-08:45
21. Запорозькі козаки як романтичні герої
ТЛ: романтичний герой, композиція
ЛІТЕРАТУРА
20.11
Ср.




21.11
Чт.
10 каб

15 каб
08:50-09:35

09:40-10:25
РМ № 4
22. Докладний переказ розповідного тексту з описом процесу праці (усно)
22. ПЧ. Історія України у творах  українських письменників. Контрольна робота. Тест
МОВА

ЛІТЕРАТУРА
22.11
Пт.




23.11
Сб.




25.11
Пн.
10 каб
10:35-11:20
23. Узагальнення й систематизація вивченого про дієприслівник.
МОВА
26.11
Вт.

15 каб

08:00-08:45

ЛІТЕРАТУРА
27.11
Ср.




28.11
Чт.

15 каб

09:40-10:25

24. Єдність світу природи і дитячої душі                           (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях)
 ТЛ: автобіографічний твір  
Напам'ять: уривок з повісті (Заліковий)
МОВА


ЛІТЕРАТУРА
29.11
Пт.




30.11
Сб.




    02.12
Пн.
10 каб
10:35-11:20
Тема № 3. Прислівник як частина мови – 8 год.
25. Прислівник як частина мови (Заліковий)
МОВА
    05.12
Чт.
10 каб



27 – 28?. Ступені порівняння прислівників.
    МОВА


При підготовці до уроків, розробці конспектів користувалась планом, календарно – тематичним плануванням, підручником (з мови/ літератури), методичними посібниками, враховуючи рекомендації вчителя та керівників практики від університету. Усі плани-конспекти уроків були заздалегідь узгоджені із вчителем (виключенням став лише один випадок із проведення позакласного читання).
·               Протягом трьох тижнів практики навчання української мови
опрацьовувався розділ «Морфологія». На вивчення цієї теми виділено 6 годин. При вивченні розділу учні ознайомились із змістом понять «Дієприслівник», «Дієслово», «Прислівник»; ознайомились з нормами українського мови, навчились правильному написанню; розвивати навички самостійної та  групової  роботи; вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.
Робота з теми велася на постійному порівнянні з виучуваного матеріалу на уроках російської мові.
На уроках української літератури продовжували вивчати творчість Андрія Чайковського на прикладі повісті «За сестрою». При вивчені тем були дані нові для дітей поняття:романтичний герой, повість, рима, романтизм, козачина.
Окремою сторінкою у проходженні практики було оцінювання роботи учнів: робота на уроці (оцінювання усних відповідей, роботи біля дошки, індивідуальні завдання) та перевірка учнівських зошитів (поточних та контрольних робіт). Остання робота стала для мене чи не найскладнішим пунктом індивідуального плану студента-практиканта: обсяг роботи, здавалося, був непомірним (зошити з контрольних робіт з мови та літератури (32), 1 комплект зошитів з української мови (16 штук), конспекти з літератури з творчими завданнями). Треба було посилено концентрувати увагу, перевіряти себе по декілька разів, щоб не пропустити помилку. З об’єктивністю виставлення оцінок проблем не було, бо добре ознайомилася із критеріями оцінювання письмових робіт різного типу.
 Педагогічна практика також надала можливість детально ознайомитися зі шкільною документацією (класний журнал, оперативка для виставлення оцінок за дисципліну класу), із нормами ведення обліку навчальних успіхів учнів.
3. ОСОБИСТІ ДОСЯГНЕННЯ. МЕТОДИЧНІ ТВОРЧІ ЗНАХІДКИ , ВІДКРИТТЯ, НЕСТАНДАРТНІ РІШЕННЯ
Особистісним досягненням вважаю якісно розроблені конспекти та засоби наочності до них. Всі розроблені матеріали записані на диск та подаровані кафедрі української мови та літератури гімназії №24.
Особливістю моєї роботи вважаю створення умов для розвитку комунікативної компетенції учнів та їх творчого вираження.
4.   НАЙТИПОВІШІ ПОМИЛКИ, НАЙБІЛЬШІ  ТРУДНОЩІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІЙ РОБОТІ
Найскладнішими під час перших тижнів роботи у ролі вчителя та класного керівника було спробувати вгамувати внутрішнє хвилювання, страх виглядати невпевнено, тобто перетнути психологічний бар’єр. Для цього необхідно було більше спілкуватися з дітьми поза уроками української мови та літератури.
Велику увагу мною було приділено індивідуальним бесідам із учнями, дисципліна та навчально-пізнавальний інтерес котрих мають не належний рівень. Такі бесіди дали змогу сформувати цілісні уявлення про мотивацію такої поведінки учнів.
5.   ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
На уроках використовувала знання, набуті з курсу СПТН. Було впроваджено нові сучасні технології організації класу та  перевірки домашнього завдання:
        -  Евристична бесіда;
        -  Тренувальні вправи;
        -  «Мікрофон».
6.   ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ.
Упродовж практики я зіткнулася з такими труднощами як слабке знання особистості школяра та класного колективу. Іноді важко було знайти контакт з деякими учнями, при плануванні уроку не завжди була можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню.
Практика дала мені можливість отримати навички у навчанні дітей, навчитися сміливо володіти аудиторією, створювати і планувати уроки з української мови, перевіряти й оцінювати усні та письмові роботи учнів, організовувати позакласну роботу.
  «Залікові  уроки  з української мови у 7-А класі  та української літератури у 7-А  класі пройшли  на оцінку 3-4 бали по 5 бальній шкалі. Не всі завдання і мета були виконані, впродовж усієї практики. Вдалося організувати  клас  на активну співпрацю. Важко було зосередитись на всіх учнях, в основному увага приділялась на учнів, які перші у класі по рейтингу, але потім й інші включилися до роботи. Ще проблема є стосовно «уваги на кожен ряд, варінт, на якому сидять учневі». При закріпленні навчального матеріалу була помітна слабка активність учнів. Тобто зрозуміли навчальний матеріал близько 45-91% від присутніх. Деякі учні відповідали погано, ніж інші, деякі, гарніше, тому що вже досвіду набагато більше у яких.
Поведінка підтримувалась впродовж  всього уроку, за дпомогою «фізхвилинок».
У цілому для починаючого вчителя це добре проведений урок, тим більш вже  не перший з української мови, але хотілось би кращого результату знань учнів після викладу навчального матеріалу».
7. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ТЕОРЕТИЧНОЇ І ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В УНІВЕРСИТЕТІ, ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ
Треба більше уваги звертати на мотивацію студентів, їх психологічний стан, бо ми, зазвичай, не готові одразу переналаштуватися з репродуктивної до продуктивної діяльності.

1 комментарий:

  1. The Best Casino | Jackson, MO - JT Hub
    The Best Casino 삼척 출장안마 in Jackson, MO. It offers over 거제 출장샵 150 table 순천 출장샵 games including 하남 출장마사지 slots, blackjack, live dealer games, roulette, video poker, video slots 화성 출장안마 and

    ОтветитьУдалить